Resurrection - Plugin install mágia

2007.11.21. 09:44 | adr | Szólj hozzá!

Alig fél év után megpróbálom feléleszteni az ideaexists blogot, mert a fejlesztés nem állt le, csak megpihent. Ennek a bejegyzésnek pedig az az apropója, hogy ma végre sikerült először gond nélkül telepítenem egy plugint.

Vegyük át egy példán keresztül:

Először is megtalálom a számomra megfelelő plugint. Legyen ez a textile editor helper, ami azt a célt szolgálja, hogy egy text mezőt kiegészít apró és tetszetős textile ikonsorral, mint ez itt:



Ez aztán lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy egyszerű klikkelős módszerrel formázza a bevitt szöveget.

Oké, általában a rails pluginek svn repository-ból tölthetők le egy "egyszerű"

rails script\plugins install http://svn.blabla...

parancs segítségével (windows!) az alkalmazásunk gyökeréből kiadva. Azért írtam az egyszerűt idézőjelek közé, mert ez így nekem eddig sohasem sikerült. Mindig kaptam egy Plugin not found üzenetet. Ezt eleinte a céges tűzfal számlájára írtam, azonban egyre inkább gyanússá vált az, hogy a saját projekt repository-ból különösebb gond nélkül tudtam update-elni, illetve oda commitálni.

Az első svn megkerülő lépéseimet csak zavar és káosz (vér és bél) övezte, mert kitaláltam, hogy simán checkout-olom a plugin repository-ból a fájlokat, majd azokat kézzel a megfelelő folderekbe másolom. A gond ott kezdődött, hogy a plugin eredeti svn információit is szépen bemásoltam a saját projekt könyvtárunkba, megkeverve szépen az svn kártyáit. A következő commit-nál emiatt megpróbált mindenfelé fájlokat tölteni és szépen összeborult. Ekkor jött Miki és miközben kiganézta az egészet bevezetett az svn export rejtelmeibe. Ez azt csinálja, hogy egy tetszőleges könyvtárba készít egy szűz másolatot a repository-ról az svn bejegyzések nélkül.

Na ezt alkalmaztam a mostani próbálkozásomnál is, amikor a textilize plugin svn installja megbukott a plugin not found hibaüzenettel. Ugyanis kicsekoutoltam egy temp könyvtárba a plugint, majd ezt a projekt root/vendor/plugins könyvárába exportáltam egy ropogós textilize_editor_helper folderbe.

Itt természetesen még nem végeztem, mert jött a rake mágia:

rake textile_editor_helper:install

Magic happens, install lefut, Adrián örül, ideaexists feléled.

· 1 trackback

Címkék: plugin install svn rails rake textile

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaexists.blog.hu/api/trackback/id/tr20236637

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása