Környezet 1.1 - Verziókövetés még mindig

2007.05.03. 19:16 | bmiki | 1 komment

Ez az előbbi bejegyzés úgy látszik, felhívás volt keringőre. Szóval, jöjjön most életem első blogbejegyzése.

El kell keserítenem mindenkit, technikai leírással én se fogok szolgálni. Az svn használata mellett szerintem csak azért döntöttünk, mert azt már a csapat több mint 66 százaléka ismeri többé-kevésbé. A legjobban az tetszik, hogy egyszerűen adminisztrálható, a GNU arch használata közben megtanultam, hogy ez milyen fontos tud lenni. Arch-on kívül még egy verziókövető rendszert használtam, ez a Microsoft (nem fütyül!) Visual SourceSafe, ami sajnos még annyira sem jött be.

Lehet, hogy azért tetszik az svn mert csak rövid ideig használtam, és ez alatt kevés problémája jött elő. 3 kezemen meg tudnám számolni, hány parancsára volt valaha is szükségem.
A legfontosabbak:
  • svn checkout
  • svn update
  • svn commit
  • svn add
  • svn status
  • svn resolved
Amit még nagyon szeretek: hook-okkal megoldható pár dolog automatikus elvégzése. Például commit után automatikusan frissíthető a webalkalmazásunk (ha épp azt fejlesztünk) a tesztelésre szolgáló webszerveren.

Hétvégén folytatódik a környezet építése, következő lépés az fejlesztői- és tesztadatbázisok létrehozása lesz. Majd tapasztalataimról írogatok.

Címkék: kezdetek infrastruktúra környezet svn

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaexists.blog.hu/api/trackback/id/tr1467647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása