A csapatmunka menedzseléséhez mi is ezt használjuk, hiszen már korábbról volt egy alap licensz. Az elmúlt pár hétből néhány gondolat, néhány tapasztalat következik most.
A basecamp hű ahhoz, amit magáról hirdet. Nem bonyolult. Sőt. Mondhatnánk azt is, hogy puritán, hiszen összehasonlítva egy véletlenszerűen kiválasztott másik eszközzel (pl. Zoho Projects) rögtön láthatjuk, hogy nincsenek zavaros egymásra épülések, nem akar mindenre megoldást kínálni. Nincsenek összefűzhető dátum-tennivaló-mérföldkő halmazok, amelynek adminisztrálásával több energia megy el, mint a megoldásokkal. Nincsenek státuszok (illetve van, kettő darab: nyitott és befejezett - mi kell még?).
De inkább nézzük a funkciókat, amiket a basecamp tud:
- Létrehozhatunk Milestones-okat, amelyek Mérföldkövek a projekt életében. Ezek a nagy falatok, ezeket megoldva egy nagy lépéssel közelebb kerülünk az induláshoz. A mérföldkövekhez due date-et rendelhetünk, így meghatározva a projekt ütemezését. Elvileg iCal kompatibilis naptárakkal is összefűzhetünk egymással (pl. Mozilla Calendar, Apple iCal), de ezt még nem próbáltam a Google Calendarral.
- Tennivalóinkat To-do listákba rendezhetjük. Önmagában a tennivaló listákhoz nem tudunk időpontot csatolni, ezek csak amolyan "csináld meg és pipáld ki" pontok, de az időbeli ütemezést megoldhatjuk úgy, ha a To-do listákat Milestone-okhoz kapcsoljuk.
- A kommunikációt több irányból megközelíthetjük, egyrészt a Messages-eken, azaz Üzeneteken keresztül. Kategóriába sorolhatjuk, megadhatjuk, hogy ki kapjon értesítést, csatolhatunk fájlokat, illetve az üzeneteket is Mérföldkövekhez kapcsolhatjuk.
- Aztán van Chat. Ez állítólag csoportmunkára van kihegyezve. Még nem próbáltam, nem tudom, hogy gyakorlatban mit jelent ez.
- A közös munkát segíti még egy csoportos szövegszerkesztő megoldás, a Writeboard, amelyben verziókra lebontva nyomonkövethetők a változások. A copywrite, ötletelés, összefoglalás, stb. tökéletes eszköze. A dokumentumokhoz megjegyzések fűzhetők.
- A napokban volt egy plan upgrade, minek következtében a Time tracking funkció is elérhetővé vált. Ennek segítségével karban tarthatók az adott munkára szánt idő, amely időadatokból aztán riportok készíthetők.
Azt hiszem erről ennyit. :)