Naiv vagyok

2007.05.07. 23:01 | bmiki | Szólj hozzá!

...illetve csak voltam, egészen ma este  8ig, amikor is rájöttem, hogy 3 Becherovka és 5 deci fehérbor után már kevéssé valószínű, hogy elegendő erőforrást tudok mozgósítani magamban némi munkához. Hogy a mai este mégse legyen teljesen a kutyáké, úgy döntöttem leírom, mivel is szórakoztattam magam szombaton (meg egy kicsit pénteken).
A "teszt szerverünk" egy régi laptop, rajta Ubuntu Linux-szal. Eddig a következőket látta el:
  • Apache 2.0 szerver, ami FastCGI segítségével az eddigi Rails projektjeink tesztelését szolgálta
  • Ha már úgyis van Apache, akkor mod_dav_svn segítségével az SVN szerver szerepét is betöltötte
Namost, első probléma: a szerveren az Ubuntu 5.10-es (Breezy Badger) kiadása futott, aminek most áprilisban lejárt a hivatalos támogatása. Gondoltam nem ártana akkor frissíteni rajta kissé. A következő verzió (6.06, Dapper Drake) megfelelőnek is látszott, ez ugyanis 2009 áprilisáig támogatott.  "Hivatalos" leírás alapján  végrehajtottam a folyamatot, és hajnali 1-re azt mondhattam, hogy látszólag minden kiváló, így kiadtam a reboot parancsot, aztán vártam hogy újra elérjem a gépet ssh-n. 10 perc után kezdtem ideges lenni, de nem volt jobb ötletem, így lefeküdtem aludni. Másnap hajnali 11 fele sikerült távsegítséggel életet lehelni a gépbe. Szerencsére nem volt semmi probléma, csak a reboot nem újraindította, hanem egyszerűen kikapcsolta a gépet.

Így jöhetett a következő szakasz: Rails és egyéb gem-ek frissítése. Ez sem okozott gondot. Egészen addig, amíg el nem jutottam odáig, hogy mongrel szervereket clusterbe szervezzem az Apache mod_proxy_balancer moduljával. Ekkor kezdődött a sírás. Ugyanis kiderült, hogy ez a modul csak Apache 2.1-től támogatott. Ok, mondom, semmi gond, telepítsünk akkor frissebb indiánokat. Sajnos hivatalosan a 2.0-nál frissebb Apache csak az Ubuntu Feisty Fawn verziójában található. 2 lehetőség állt előttem:
  • letöltöm a forrást, és kézzel forgatok egyet
  • keresek a net eldugott szegleteiben friss Apache csomagot Dapperre
Majdnem sírtam, mikor az első felületes keresés nem hozott találatot a második lehetőségre. Azért erőt vettem magamon és letöltöttem az Apache 2.2.x forrását. Szerencsére a fordítás hosszú folyamat, így ezt az időt némi alaposabb kereséssel ütöttem el. És igen! Mikor már majdnem minden remény veszni látszott, találtam egy szinte tökéletes leírást. Ez alapján sikerült csomagból telepíteni a webszervert. Majdnem sikerült fellélegezni, amikor jött a következő probléma: Apache daemon nem indul, nem tetszik neki a mod_dav_svn. Márpedig nem ártana, ha menne, nem szeretnénk a teljess verziókezelő rendszerünket átállítani. Ismét csak két lehetőség közül választhattam:
  • Megpróbálok működő mod_dav_svn-t kreálni a friss Apache-hoz
  • Visszaállítom a 2.0-ás Apache verziót, mellé pedig más helyre telepítek egy 2.2-es verziót
Vajon melyiket választottam? Úgy tűnt, az első verzió kevesebb problémával jár. De csak úgy tűnt. Letöltöttem az svn forrását. 3-4 próbálkozás (és 2-3 óra google) után már sejtettem, körülbelül milyen paraméterek kellenek a configure szkriptjének, így make és  make check után ki mertem adni a make install parancsot is. Ez már úgy este 11 fele lehetett, így keresztbetett ujjakkal és keresztbeálló szemekkel imádkoztam, hogy sikerüljön. Úgy tűnik valaki nagyon szerethet ott fenn az égben (vagy nagyon megsajnált), de sikerült létrehozni a hőn áhított modult. Innen már csak némi anyázás, és pár Apache újraindítás után végre újra működőképes lett a rendszer. Én pedig körülbelül ekkor döntöttem úgy, hogy ideje egy kicsit olvasni. Mint reggel a bizonyítékok mutatták, a könyv aznap este sokkal kivánatosabbnak tűnt párnaként, mint olvasnivalóként. De azért a szombat is hasznos nap volt.

Címkék: kezdetek apache környezet svn rails

A bejegyzés trackback címe:

https://ideaexists.blog.hu/api/trackback/id/tr5872447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása